13 Eylül 2010 Pazartesi

Alaycı Kuş

İnsanları anlamak bazençok basit oluyor. Alaycı Kuş'u bugün alabildim ve herkes tanıdık tanımadık herkes bana kitaptan çok şey beklemememi başlarının çok sıkıcı olduğunu söylüyordu. Hayır, sıkıcı falan değil. Ne bekliyorsunuz siz bu kızdan? Yaşadığı bildiği yeri kaybetmiş. Düzinelerce insan dolaylı yoldan da olsa onun yüzünden ölmüş. Capitol haklı gibi açlık oyunlarında sergilenen bir oyun okumaksa istediğiniz kitabı hiç anlamamışsınız. Kitaba berbat diyenler. Bırakın kitabı hayır için verin bir çocuğa ve kaybolun.
İlk kitap güzeldi. Kabul ediyorum çok akıcı ve harikaydı. Bunun bir nedeni açlık oyunlarında geçen olaylardı. Dikkat çekici ve insanların saldırganlıklarına dokunuyordu. Ve tabi birde Peeta ve Katniss arasında başlaması beklenen büyük bir aşk vardı. İkinci kitapta ne oldu? Katniss istemedi. Aha okuyucunun yarısı gitti burada. Neden? İnsanlar gerçek hayatta bulamadığını kitaplarda sayfa aralarında arıyor da ondan! Eee yazar ne yaptı Katniss geri çevirdi Peeta'yı!
Üçüncü kitabın çok başındayım yorum yapamam bu nedenle. Fakat sıkıcı olmadığını, savaş vermenin ne demek olduğunu, büyük bir sorumluluk altında ezilen küçük küçücük bir kız çocuğunun ruhsal halini anlattığını söyleyebilirim.
Seriyi bitirmek için aldım iyi ki de aldım. Bakmayın sakın kötü yorumlara. Okuyun ve kendiniz değerlendirin.