26 Haziran 2010 Cumartesi

Sınavlardan bahsetmemişim bile. Hemen değineyim ona da. İlk olarak iyi geçti ki bu da bir diğer sorun. İlk sıraya ne yazacağınız ayrı bir önem taşıyor.


Sınav günlerim:



İlk olarak nerede yanlış yaptıysam son iki sınavıma ucra köşelerde girdim. Büyüdüğüm yerdeki insan tiplerine alıştığım için Ankara'nın iç kesimleri bana hep ayrı bir memleket gibi gelir. Kim ne derse desin ayrımcılık yapmıyorum. Sadece o insanların yaşam alanının getirdiği bir kültürleri var ve bu bana çok farklı geliyor. Birincisi kadınlarda çok fark edilmese de erkeklerin giyim kuşağı -kalite-pahalılık değil- çok fark ediyor. Bir insan çok pahalı yerlerden giyinmese de renkleri kumaşları birbirine uydurabilmelidir. Bu bir gelir değil zevk işidir.
Fakat bu karşılaştığım kot pantolon kumaş-füme ceket ve köse ayakkabı üçlüsünü açıklayamaz. Onu da geçtim saçlar...Tanrım! O an görmemek için başımı nereye çevireceğimi şaşırıyorum. Yani niye entresan saçlar denersiniz ki? Doğal olmak her zaman artık getirir. Güzel diye kabul gören genellikle doğal olanlardır.


Gelelim diğer konuya. Sınava girdiğim okulun adresindeki sokak adı yanlıştı. Bu yüzden hafif bir tırsaklıkla gittim sınav yerime. Her şey normal görünüyordu başta. Gittim oturdum sırama. İşte gözetmenler sınav giriş belgesini ve kimlikleri kontrol ediyor. Sıra bana geldi. Kadın ilk başta tip tip bakıyor bana. Takmıyorum tabi. Son sınavım be! Bitsin gitcem o kadar.
Konuşma aynen şöyle gerçekleşti:

Gözetmen Kadın: Adını yanlış kodlamışsın.
A.: Ne?? Nereye?? Hayııııırrr!!!!
G.K.: Tabi yanlış. Senin adın A. değil ki!
A.:Nasıl değil?
G.K: Değil işte. Senin adın **** (soyadımı diyor hatun kimliğime baka baka)
A.:E yuh ama! Kimliğime bakın.
Diğer gözetmen geliyor burada kusura bakma hanım kızım falan diyor arkadan bir kız daha benimde adım A. diyor kadın anca ikna olup çekip gidiyor.
Kadına nasıl uyuz oldum anlatamam! Lan kimliğimde ne yazıyor bi bak! Bakıp da söylüyor tüm bunları. İnatla adın bu değil diyor. Sen mi koydun adımı?!

Ps:Adım pek sık karşılanan bir isim değil. Fakat öyle abes kaçan bir şeyde değil ki!